onsdag 9. mai 2012

Valper og sykdom

Stella er fortsatt dårlig både med diarè og oppkast. Oppkast utover gårdagen og diarè i natt, heldigvis avtagende. Men det er klart at det tapper for energi og melk til hennes 11 små. Så vi gir alle valpene ekstra tilskudd tre ganger om dagen, for å være sikre på at dem skal få nok. I tillegg har jeg registrert brekninger på valpene, så de har fått en liten dose zoolac. Veterinæren ble kontaktet i dag, så det blir medisinering av Stella.
Tiltak jeg har gjort selv med Stella er å tilby drikke ofte. I dag fikk jeg henne til å drikke en "booster" med vann, kalsium, druesukker og bittelitt salt. Hun har fått små biter av loff eller pølsebrød i vannet for at hun skal drikke. Hun har også fått små mengder ihjelkokt ris.
Jeg synes i alle fall hun virker kvikkere nå enn i går og i natt. Jeg kan vel tale for alle her når jeg sier at jeg gleder meg til hun blir frisk og vi kan få normale netter igjen.


En redusert Stella med alle Spinonebabyene. 

Ingen kommentarer: