tirsdag 12. juni 2012

Costa Vista A/S

Når vi har kull er familien veldig hjelpsomme. Nå hadde det seg slik at min svigersøster og tantebarn kom fra Bodø på besøk til mine foreldre. De har en strihårsdachs som heter Lukas. Han hilste på valpene i går og det gikk veldig fint.

I dag har det vært skytteltrafikk med kjøring av valper. Mamma foran, mitt tantebarn bak og svigerinnen som sjåfør. To og to valper, en i hvert fang. Dette er noe vi gjør for at de skal få erfaring med å være alene med ikke alt for kjente personer. Så får de biltrening samtidig. Det ble noen kjøreturer, og jeg er veldig takknemlig for det!

Jeg og 8 valper tok oss en liten sightseeing her på tomten i dag. Cassia gikk rett på en duftstråle fra brygga der røyskatten bor, og var veldig interessert. De begynner å bruke nesene konstruktivt. Jeg har begynt å spre tørrfôrkuler over plassen ute, slik at de må søke for å finne de. God trening og jeg ser at de raskt lærer å bruke vinden til hjelp for å finne duften.


Første fôrsøk, vi har allerede avansert til vanskeligere søk.


Lukas. Litt skummelt er det sier Callula som støtter seg til Concordio


Titter på de som var inne og hvilte seg.


Mitt tantebarn og våre sosiale valper


Kø!


Glade hjelpere! 


Et trygt fang å sitte i :-)


1 kommentar:

Aidamos sa...

Vad valparna är härliga nu! Det är så roliga bilder på dom och jag älskar den bilden med gosekö...